Supana er virksomhedernes TrustPilot for konsulentydelser. Her måler man kundetilfredshed.

Eller som Supana udtrykker det.: ”Supana skaber gennemsigtighed ved at analysere og benchmarke kundernes oplevelser af værdi og kvalitet”.

En af de brancher, Supana har analyseret, er vores. Rekruttering af medarbejdere, specialister og ledere. (Du kan finde analysen på www.supana.dk)

Vi ligger på plads nr. 20 målt på alle parametre og er ærlige talt lidt stolte af placeringen.

Specielt fordi alle parametre ikke kan måles vores tilfælde, men de indgår alligevel i den samlede bedømmelse. Det er f.eks. svært at måle på ting som resultat i forhold til tidligere år, når vi kun har et halvt år på bagen.

Men 2 af parametrene er værd at hæfte sig ved, fordi her kan vi sammenlignes direkte med de andre.

  • Det første er leverandørperformance. Det er leverandørens evne til at levere høj kvalitet og professionel rådgivning. Her scorer vi 9,5 ud af 10 mulige. Den nærmeste af de andre på Top-20 scorer 8,9.
  • Den anden måling er NPS. Her vurderes kundeloyalitet og måler sandsynligheden for, at kunderne vil anbefale leverandøren til andre. Skalaen går fra -100 til +100. Vores score liggere på +100 rent. Nærmeste konkurrent/kollega scorer +85.

For mig er analysen endnu en bekræftelse af, at det er en god ide at fokusere på det menneskelige match mellem kandidat og virksomhed. Ikke kun for mig og mit firma, men især for de personer og virksomheder, der nu nyder godt af et fornuftigt match.