Når man får en god ide, gælder det om at holde fast.

Tag f.eks. Oluf Brønnum. Firmaet startede som københavnsk isenkramforretning i 1874. Gamle Oluf så tidligt, at vejen til vækst gik gennem storforbrugere af køkkengrej, bestik, glas og service (inkl. dybe tallerkner). Han begyndte at sende tilbudsblade ud til det bedre borgerskabs villaer og sommer-residenser op langs Strandvejen plus landets godser. Og firmaet voksede. Bygget på den enkle ide, at hjælpe med alt, hvad et storkøkken har brug for. (Se mere på www.bronnum.dk.)

I dag, 143 år senere og med 5. generation ved roret, holder ideen stadig. Brønnum er en af landets absolut førende indenfor professionelt cateringudstyr.

At dømme efter aktivitet og vækst i Yde & Co, ser det ud til, at også min ide holder vand. Jeg betragter det som lidt af et ridderslag, når et hæderkronet firma som Brønnum beder os om assistance.

Så jeg vil gøre som dem. Være tro mod min grundide om at skabe det menneskelige match mellem kandidat og virksomhed. Det er dér, væksten ligger, både for mine kunder og mit eget firma.

Og hvem ved – måske – kan vi så også, efter 80 års anstrengelser, blive Kgl. Hofleverandør, sådan som Brønnum blev.